Angielski
Kwiecień
1. Let’s have a picnic! - Zróbmy sobie piknik!
Cel: dzieci poznają nazwy wybranych owoców i warzyw oraz inne słownictwo związane z jedzeniem.
Podstawowe słownictwo, zwroty i wyrażenia: picnic, basket, to eat, salad, chicken, cheese,cookies, ice tea, cake oraz wybrane słownictwo dotyczące warzyw i owoców.
Dodatkowe słownictwo i wyrażenia: Do you like…?, Yes I do, No, I don’t.
Proponowane piosenki: We’re going on a picnic, Hungry monster.
2. Wild animals – Dzikie zwierzętach
Cel: dzieci poznają nazwy wybrane dzikich zwierząt wraz ze słownictwem związanym z miejscem ich występowania
Podstawowe słownictwo, zwroty i wyrażenia: jungle, desert, savannah, ZOO, wybrane nazwy dzikich zwierząt np.: monkey, tiger, tucan/bird (jungle), snake,lizard, coyote (desert), lion, giraffe, zebra (savannah).
Proponowane piosenki: „Walking in the jungle,”, „Who’s in the Zoo?”
3. Means of transport – Środki transportu
Cel: dzieci poznają nazwy wybranych środków transportu
Podstawowe słownictwo, zwroty i wyrażenia: car, train, plane, boat, bus.
Dodatkowe słownictwo i wyrażenia: sky, sea, truck, road, wheels, door, horn, wipers, people, babies, mummies, daddies.
MARZEC
1. Farm animals – Zwierzęta z farmy
Cel: Dzieci poznają nazwy zwierząt z farmy oraz odgłosy, jakie wydają.
Podstawowe słownictwo, zwroty i wyrażenia: cow, dog, duck, horse, pig, sheep, moo, woof-woof, quack-quack, neigh, oink- oink, baa.
Dodatkowe słownictwo: elephant, giraffe, monkey.
Poznawane piosenki: „Let’s take a walk around”, „Ride to the farm”
2. Spring is coming! - Nadchodzi wiosna!
Cel: Dzieci poznają wybrane wiosenne słownictwo: utrwalają wybrane słownictwo związane z pogodą oraz kolorami.
Podstawowe słownictwo, zwroty i wyrażenia: spring, flower(s), green grass, tree(s), leaf(ves), butterfly(ies), bee(s)
Dodatkowe słownictwo: sun, rain, rainbow, wybrane kolory.
Poznawane piosenki: ‘Sing a song of flowers”, „Rainbow song”
3. Easter – Wielkanoc
Cel: Dzieci poznaja słownictwo związanez Wielkanocą, rozmawiają z N-lem o wielkanocnych tradycjach
Podstawowe słownictwo, zwroty i wyrażenia: Easter, bunny, basket, egg(s), lamb, chick, cake, sausage, bread, salt, Happy Easter!
Dodatkowe słownictwo: hop, skip, run, walk.
Poznawane piosenki: „ Ten bunnies counting song 1-10”, Easter basket song”
Luty
1. Carnival - Karnawał
Cel: Dzieci poznają słownictwo związane z karnawałem
Podstawowe słownictwo: „The Hokey Pokey Shake”, The Pinocchio”, „Freeze dance”, „The penguin dance”, „Baby shark”, „Action song”, „Move and freeze”
Proponowane zabawy: „Hungry shark”, „Królestwo zwierząt”, „Balonowe zadania ruchowe”
2. Valentine’s Day – Walentynki
Cel: Dzieci poznają słownictwo związane z Walentynkami, zapoznają się ze zwyczajami, jakie panują w tym dniu.
Podstawowe słownictwo, zwroty i wyrażenia: „Blow a kiss”, „Give (me) a hug”, Say „I love you”.
Proponowane piosenki: „If you love me when you know it”
Proponowane aktywności: „What’s under the blanket?”, „Find your partner”
3. Pets – „Zwierzęta domowe”
Cel: Dzieci poznają nazwy zwierząt domowych oraz wydawane przez nich odgłosy.
Podstawowe słownictwo, zwroty i wyrażenia: dog, cat, fish, mouse, bird, woof-woof, meow, glub – glub, squek.
Dodatkowe słownictwo: lion, roar
Proponowane piosenki: „I have a pet”