Kontakt
Miejskie Przedszkole Nr 5 w Bochni

Projekty edukacyjne

W naszym przedszkolu w roku 2023/2024 będą realizowane następujące projekty i innowacje pedgogiczne.

 

  
"Paluszkowe rozśpiewanki – rozśpiewane maluchy"

3 - latki 


mgr Anna Wróbel

mgr Renata Czekaj

mgr Marta Parwa

Cele projektu 


Projekt ma na celu rozwijanie aktywności dziecka małego w zakresie rozwoju mowy i motoryki małej, poprzez wykorzystywanie najprostszych form zabawy. Zabawy paluszkowe kształtują sprawność manualną i ruchową. Przygotowują dziecko do samodzielnego wykonywania codziennych czynności, takich jak rozbieranie/ubieranie się, manipulowanie różnymi przedmiotami, rysowanie, a w dalszej przyszłości – pisanie. Projekt jest to forma zabawy, która uczy dziecko, czym jest dialog. Pokazuje, na czym polega jego naprzemienność, co wspiera rozwój umiejętności komunikacyjnych. Zabawy paluszkowe wzbogacają słownictwo malca, co korzystnie wpływa na rozwój jego mowy,  jest to jedna z wielu metod budowania pozytywnej, ciepłej i bliskiej relacji między dorosłym a dzieckiem, tak samo jak wspólne czytanie czy śpiewanie kołysanek do snu, uczą dziecko koncentrowania się na danej czynności, pomagają maluchowi zrelaksować się ale także zaktywizować się.

 
"Nie lada to gratka! Poznajemy Misia Uszatka!"

 

3 - latki 


mgr Anna Wróbel

mgr Renata Czekaj

mgr Marta Parwa

Cele projektu 

 

Wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych.


"Projekt Bocian"

 

4 - latki 


mgr Joanna Czuban

mgr Renata Jachymczak

Cele projektu 

Celem projektu jest rozwijanie u dzieci wrażliwości na otaczający świat. Projekt zachęca dzieci do eksploracji środowiska, w którym żyją bociany. Inicjatywa, która jest zawarta w projekcie promuje empatyczne podejście do zwierząt. Zawarte zadania w projekcie wspomagają rozwijanie umiejętności językowych i matematycznych u dzieci. Projekt sprzyja pogłębianiu zainteresowania własnym regionem i jego kulturą, oraz inspiruje dzieci do rozwijania wyobraźni artystycznej.

 


"Mały miś w świecie wielkiej literatury"

 

5 - latki 


mgr Monika Kaczmarczyk

mgr Żaneta Niedopad

Cele projektu 

Głównym celem jest stymulowanie i promowanie aktywności czytelniczej. Nadrzędnymi kompetencjami kluczowymi w ramach projektu są: rozwijanie umiejętności rozumienia i tworzenia informacji; wspieranie kompetencji osobistych, społecznych i umiejętności uczenia się; kształtowanie kompetencji obywatelskich; podniesienie poziomu świadomości i wyrażania się poprzez kulturę. W ramach działań na rzecz promowania czytelnictwa projekt zakłada codzienne czytanie dzieciom w towarzystwie "Małego Misia", który będzie ich przewodnikiem po świecie literatury. Zachęcanie rodziców przedszkolaków do czytania dzieciom, poprzez prowadzenie dzienniczka czytelniczego "Małego Misia"


„Małe ręce – ważna sprawa, a początek to zabawa”

 

5 - latki 


mgr Monika Kaczmarczyk

mgr Żaneta Niedopad

Cele projektu 

Głównym celem innowacji jest rozwijanie zdolności manualnych i sensorycznych u najmłodszych oraz zachęcanie do aktywnego i kreatywnego eksplorowania otaczającej ich przestrzeni za pomocą dłoni. Poprzez różnorodne aktywności manualne, dzieci będą zdobywać doświadczenia, które wzmocnią ich zdolności motoryczne, koordynację ruchową oraz umiejętności percepcji sensorycznej. Podjęte działania przyczynią się również do rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego przedszkolaków. Stawiając nacisk na kreatywność i samodzielność pragnę również zbudować u dzieci pozytywne podejście do nauki. 


"Uczymy dzieci programować"

5 - latki 


mgr Monika Jędrzejek

mgr Magdalena Piotrowicz

6 - latki

mgr Iwona Kasprzyk

mgr Izabela Świętek - Robak

Cele projektu 

Naszym celem w ramach projektu jest merytoryczne i metodyczne wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do procesu nauczania. tawiamy na naukę poprzez zabawę i doświadczanie, rezygnując z jednokierunkowego przekazywania wiedzy i statycznego nauczania przy stolikach. Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności pracy w zespołach oraz zdolności do poszukiwania kompromisów i optymalnych rozwiązań. Stopniowo i odpowiedzialnie wprowadzamy dzieci w świat cyfrowy, promując świadome, aktywne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii. Pracujemy nad wychowaniem dzieci w duchu wrażliwości na prawdę i dobro.


"W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch"

 

5 - latki 


mgr Monika Jędrzejek

mgr Magdalena Piotrowicz

Cele projektu

Inicjatywa wspiera aktywność fizyczną, stawiając na zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe. Projekt dąży do kształtowania postaw prozdrowotnych, wykorzystując niekonwencjonalne przybory. Realizuje profilaktykę wad postawy podczas zabaw ruchowych z użyciem przedmiotów codziennego użytku.


"Mamo, tato wolę wodę!"

 

5 - latki 


mgr Monika Jędrzejek

mgr Magdalena Piotrowicz

Cele projektu

Celem tego edukacyjnego programu jest kształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych oraz uświadomienie im jak ważną funkcję pełni woda w ich diecie każdego dnia. W programie dzieci nauczą się również wiele na temat ochrony środowiska naturalnego. Atrakcyjna zabawa będzie narzędziem do przyswajania tych wartości.


"Angielski jest fun-tastyczny"

 

5-6 - latki 


mgr Małgorzata Gwoździńska

mgr Beata Wojcieszko

Cele projektu

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Angielski jest funtastyczny!” jest pokazanie uczniom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania. Projekt ma na celu zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego, uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka. Dzięki tym działanom promujemy zainteresowanie krajami anglojęzycznymi oraz rozwijanie pewności siebie w zakresie umiejętności językowych. Stawiamy na rozwijanie samodzielności w procesie nauki języka obcego, ze szczególnym naciskiem na umiejętność rozumienia ze słuchu. Wspieramy rozwijanie inteligencji muzycznej, jednocześnie umożliwiając poznawanie i zapamiętywanie słownictwa. Zapoznajemy przedszkolaki z wybranymi książkami w języku angielskim, rozwijając ich poczucie estetyki, wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia. Tworzymy przyjazne środowisko do nauki języka, kształcąc właściwy stosunek do osób z innych krajów.

5-6 - latki 


mgr Małgorzata Gwoździńska

mgr Beata Wojcieszko

Cele projektu

Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania literatury jako sposób na ich rozwój, zdobywanie wiedzy, kształcenie, wychowanie mądrego i szczęśliwego człowieka. Ponadto projekt zakłada upowszechnianie i rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci, kształtowanie postaw społecznych, wychowanie do wartości, przekazywanie wartości moralnych, wyzwalanie pozytywnych emocji, rozwijanie koncentracji uwagi, logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni oraz twórczego działania, wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka oraz współpracę z rodzicami.

5-6 - latki 


mgr Małgorzata Gwoździńska

mgr Beata Wojcieszko

Cele projektu

Celem projektu jest przybliżenie dzieciom w wieku przedszkolnym wiedzy na temat etnograficznych regionów znajdujących się w Polsce, rozwijanie zainteresowań dotyczących własnej Ojczyzny. Pozyskiwanie nowych informacji na temat tradycji, zwyczajów charakterystycznych dla poszczególnych regionów Polski. Bliższe poznanie własnego kraju, przybliżenie ciekawych miejsc, zabytków, naukę przez zabawę, rozwój kreatywności.


"Skąd się biorą produkty ekologiczne"

 

6 - latki 


mgr Agata Jeziorek

mgr Karina Łach

Cele projektu

Celem projektu jest uświadomienie dzieciom pojęcia rolnictwa ekologicznego oraz produktów ekologicznych. Projekt dąży do rozwijania umiejętności wybierania produktów ekologicznych. Inicjatywa propaguje zdrowy styl życia. Założenie projektu ma na celu podniesienie świadomości dzieci w kwestii nawyków higieniczno-zdrowotnych.

 

"Gramy zmysłami"

6 - latki 

mgr Iwona Kasprzyk

mgr Izabela Świętek - Robak

Cele projektu

Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Gramy Zmysłami”:  jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej. Projekt realizowany był w ubiegłym roku szkolnym, cieszył się dużym zainteresowaniem dzieci, dlatego też postanowiono go kontynuować.