Projekty edukacyjne
W naszym przedszkolu w roku 2023/2024 będą realizowane następujące projekty i innowacje pedgogiczne.
|
||
3 - latki
mgr Renata Czekaj mgr Marta Parwa |
Cele projektu
|
|
|
||
3 - latki
mgr Renata Czekaj mgr Marta Parwa |
Cele projektu
Wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych. |
|
|
||
4 - latki
mgr Renata Jachymczak |
Cele projektu Celem projektu jest rozwijanie u dzieci wrażliwości na otaczający świat. Projekt zachęca dzieci do eksploracji środowiska, w którym żyją bociany. Inicjatywa, która jest zawarta w projekcie promuje empatyczne podejście do zwierząt. Zawarte zadania w projekcie wspomagają rozwijanie umiejętności językowych i matematycznych u dzieci. Projekt sprzyja pogłębianiu zainteresowania własnym regionem i jego kulturą, oraz inspiruje dzieci do rozwijania wyobraźni artystycznej.
|
|
|
||
5 - latki
mgr Żaneta Niedopad |
Cele projektu Głównym celem jest stymulowanie i promowanie aktywności czytelniczej. Nadrzędnymi kompetencjami kluczowymi w ramach projektu są: rozwijanie umiejętności rozumienia i tworzenia informacji; wspieranie kompetencji osobistych, społecznych i umiejętności uczenia się; kształtowanie kompetencji obywatelskich; podniesienie poziomu świadomości i wyrażania się poprzez kulturę. W ramach działań na rzecz promowania czytelnictwa projekt zakłada codzienne czytanie dzieciom w towarzystwie "Małego Misia", który będzie ich przewodnikiem po świecie literatury. Zachęcanie rodziców przedszkolaków do czytania dzieciom, poprzez prowadzenie dzienniczka czytelniczego "Małego Misia" |
|
„Małe ręce – ważna sprawa, a początek to zabawa” |
||
5 - latki
mgr Żaneta Niedopad |
Cele projektu Głównym celem innowacji jest rozwijanie zdolności manualnych i sensorycznych u najmłodszych oraz zachęcanie do aktywnego i kreatywnego eksplorowania otaczającej ich przestrzeni za pomocą dłoni. Poprzez różnorodne aktywności manualne, dzieci będą zdobywać doświadczenia, które wzmocnią ich zdolności motoryczne, koordynację ruchową oraz umiejętności percepcji sensorycznej. Podjęte działania przyczynią się również do rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i społecznego przedszkolaków. Stawiając nacisk na kreatywność i samodzielność pragnę również zbudować u dzieci pozytywne podejście do nauki. |
|
|
||
5 - latki
mgr Magdalena Piotrowicz 6 - latki mgr Iwona Kasprzyk mgr Izabela Świętek - Robak |
Cele projektu Naszym celem w ramach projektu jest merytoryczne i metodyczne wprowadzenie elementów kodowania i robotyki do procesu nauczania. tawiamy na naukę poprzez zabawę i doświadczanie, rezygnując z jednokierunkowego przekazywania wiedzy i statycznego nauczania przy stolikach. Projekt ma na celu rozwijanie umiejętności pracy w zespołach oraz zdolności do poszukiwania kompromisów i optymalnych rozwiązań. Stopniowo i odpowiedzialnie wprowadzamy dzieci w świat cyfrowy, promując świadome, aktywne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii. Pracujemy nad wychowaniem dzieci w duchu wrażliwości na prawdę i dobro. |
|
"W zdrowym ciele zdrowy duch, wie to każdy mały zuch" |
||
5 - latki
mgr Magdalena Piotrowicz |
Cele projektu Inicjatywa wspiera aktywność fizyczną, stawiając na zabawy i ćwiczenia ogólnorozwojowe. Projekt dąży do kształtowania postaw prozdrowotnych, wykorzystując niekonwencjonalne przybory. Realizuje profilaktykę wad postawy podczas zabaw ruchowych z użyciem przedmiotów codziennego użytku. |
|
"Mamo, tato wolę wodę!" |
||
5 - latki
mgr Magdalena Piotrowicz |
Cele projektu Celem tego edukacyjnego programu jest kształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych oraz uświadomienie im jak ważną funkcję pełni woda w ich diecie każdego dnia. W programie dzieci nauczą się również wiele na temat ochrony środowiska naturalnego. Atrakcyjna zabawa będzie narzędziem do przyswajania tych wartości. |
|
"Angielski jest fun-tastyczny" |
||
5-6 - latki
mgr Beata Wojcieszko |
Cele projektu Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego “Angielski jest funtastyczny!” jest pokazanie uczniom jak ważna w naszych czasach jest znajomość języka angielskiego, rozbudzenie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz zapoznanie dzieci i nauczycieli z ideą dwujęzycznego nauczania. Projekt ma na celu zwiększenie motywacji do nauki języka angielskiego, uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka. Dzięki tym działanom promujemy zainteresowanie krajami anglojęzycznymi oraz rozwijanie pewności siebie w zakresie umiejętności językowych. Stawiamy na rozwijanie samodzielności w procesie nauki języka obcego, ze szczególnym naciskiem na umiejętność rozumienia ze słuchu. Wspieramy rozwijanie inteligencji muzycznej, jednocześnie umożliwiając poznawanie i zapamiętywanie słownictwa. Zapoznajemy przedszkolaki z wybranymi książkami w języku angielskim, rozwijając ich poczucie estetyki, wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia. Tworzymy przyjazne środowisko do nauki języka, kształcąc właściwy stosunek do osób z innych krajów. |
|
5-6 - latki
mgr Beata Wojcieszko |
Cele projektu Głównym celem projektu jest promowanie wśród dzieci czytania literatury jako sposób na ich rozwój, zdobywanie wiedzy, kształcenie, wychowanie mądrego i szczęśliwego człowieka. Ponadto projekt zakłada upowszechnianie i rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci, kształtowanie postaw społecznych, wychowanie do wartości, przekazywanie wartości moralnych, wyzwalanie pozytywnych emocji, rozwijanie koncentracji uwagi, logicznego myślenia, rozwijanie wyobraźni oraz twórczego działania, wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka oraz współpracę z rodzicami. |
|
5-6 - latki
mgr Beata Wojcieszko |
Cele projektu Celem projektu jest przybliżenie dzieciom w wieku przedszkolnym wiedzy na temat etnograficznych regionów znajdujących się w Polsce, rozwijanie zainteresowań dotyczących własnej Ojczyzny. Pozyskiwanie nowych informacji na temat tradycji, zwyczajów charakterystycznych dla poszczególnych regionów Polski. Bliższe poznanie własnego kraju, przybliżenie ciekawych miejsc, zabytków, naukę przez zabawę, rozwój kreatywności. |
|
"Skąd się biorą produkty ekologiczne" |
||
6 - latki
mgr Karina Łach |
Cele projektu Celem projektu jest uświadomienie dzieciom pojęcia rolnictwa ekologicznego oraz produktów ekologicznych. Projekt dąży do rozwijania umiejętności wybierania produktów ekologicznych. Inicjatywa propaguje zdrowy styl życia. Założenie projektu ma na celu podniesienie świadomości dzieci w kwestii nawyków higieniczno-zdrowotnych.
|
|
"Gramy zmysłami" |
||
6 - latki mgr Iwona Kasprzyk mgr Izabela Świętek - Robak |
Cele projektu Głównym celem Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Gramy Zmysłami”: jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej. Projekt realizowany był w ubiegłym roku szkolnym, cieszył się dużym zainteresowaniem dzieci, dlatego też postanowiono go kontynuować. |